Vardagsträning

Hej, idag tänkte jag ge lite "vardags träningstips" till alla er som vill få in lite träning då och då i ert intensiva schema. Sådant som att gå i trappor istället för att ta hissen och att cykla istället för att ta bilen/bussen, är alldeles för känt för att jag ska ta upp det här. Istället har jag gjort en egenkomponerad lista direkt ur min egna vardag.
 
  • Håll in magen när du går.
    På så sätt får man en bra hållning och magmusklerna börjar tränas, vilket gör att det efter ett tag inte ens känns  att man håller in magen utan det blir naturligt. 
  • Sätt i hela foten/bara tårna i trappor.
    Om du sätter i hela foten när du går i trappor tränas rumpan mer, medans om du går på tårna så tränas vaderna.
  • Gå 30 min långa morgon/kvällspromenader.
    Att gå i rask takt på morgonen före frukosten och/eller att ta en promenad på kvällskvisten innan du ska sova förbättrar din sömn, din prestation och du får ett bättre humör. Den här promenaden kan lätt (-are än vad du tror) planeras in i vardagen. T.ex. om du har en hund som du kan gå med, om du bestämmer dig för att gå till skolan istället för att ta bussen. 
  • Städa på tid.
    Detta gör jag nästan alltid när jag ska städa mitt rum. Jag tar tiden och försöker varje gång förbättra den tiden. 
Detta var bara några få, men jag kommer fylla på listan efterhand. Har du något tips så får du gärna kommentera det! 

Bild från min instagram @alexjohansson96


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0